Petra Heflerová

heflerova@zsamspernarec.cz

Jednotlivé úkoly a testy prosím plňte postupně a v průběhu května a začátku června mi je odevzdávejte e-mailem (buď můžete vyplnit přímo ve Wordu, nebo si je klidně vytiskněte a pošlete mi fotografii). Budu tak mít přehled o tom, co jste zvládli, průběžně, splněné úkoly nám poslouží při červnovém přezkoušení. Ideálně si je přidávejte do svého portfolia, které si velmi ráda u zkoušení prohlédnu.

5. třída

Vlastivěda

  1. Opakovací test (sousední státy ČR)

A. Kolik sousedních států má ČR?

B. Ve kterých sousedních státech ČR se mluví německy?

C. Vyber si jeden sousední stát ČR a napiš 3 informace, které si o něm pamatuješ.

D. Které z našich sousedních států mají moře (můžeš napsat i jaké, pokud víš)?

2. Opakovací test (ČR obecně)

A. Jak se nazývá člověk, který stojí v čele kraje?

B. Jakým je úřední jazyk České republiky?

C. Na jakém světadílu se Česká republika nachází?

D. Napiš alespoň tři ze státních symbolů ČR.

3. Referát – vyber si jeden kraj České republiky a zpracuj o něm referát. Můžeš si vybrat, jestli chceš vyrobit plakát, lapbook, prezentaci… Forma je zkrátka na tobě. Referát bude obsahovat základní informace o kraji (krajské město, významná města, řeky, pohoří) a výběr nejznámějších památek. Odevzdej do pátku 3. června.

6. třída

Dějepis

  1. Vyplň testy, které jsme v tomto pololetí zatím psali na téma starověké Mezopotámie, Indie a Číny.

2. Starověké Řecko

Podívej se na video https://www.youtube.com/watch?v=ZhgEIVA4xkQ a zodpověz následující otázky.

  1. Kdo byl Homér? 2. O čem vyprávěly jeho eposy? 3. Vysvětli pojem polis. 4. Co je to demokracie? 5. Co jsi se dozvěděl o Spartě?

Český jazyk

  1. Pracovní list – částice, citoslovce + opakování slovních druhů (vyplň a zopakuj si před testem)

2. Test – neohebné slovní druhy

3. Dopis – napiš dopis komukoli ze svých blízkých – mámě, tátovi, sourozenci, kamarádovi, kamarádce, babičce, dědovi. Možná máš někoho z nich daleko a dopis od tebe mu určitě udělá radost, nebo máš něco, co bys mu chtěl/a říct, ale nejde to. Najdi si chvilku a neboj se! Na rozdíl od SMS nebo e-mailu máš spoustu časů na rozhodnutí, jestli dopis poté, co ho zkontroluji, odešleš, nebo ne.

7. třída

Dějepis

1. Vyplň test na téma renesance a objevné plavby.

2. Vyplň test na téma reformace a protireformace.

Český jazyk

  1. Pracovní list – částice, citoslovce + opakování slovních druhů (vyplň a zopakuj si před testem)

2. Test – neohebné slovní druhy

8. třída

Dějepis

  1. Vyplň test na téma Evropa a svět ve 2. polovině 19. století, kolonialismus a imperialismus

2. Přečti si text manifestu Mým národům v příloze a odpovězte na následující otázky. (Na všechny otázky opravdu najdeš odpověď v textu.)

  1. Komu je manifest určen?
  2. Z čeho v něm František Josef I. obviňuje Srbsko?
  3. Co má zajistit vyhlášení války?
  4. O co se František Josef I. v manifestu opírá, když vyjadřuje víru ve vítězství?

Český jazyk

  1. Pracovní list na téma kaligramy

2. Přečti si následující text a vyplň navazující úkoly.

9. třída

Dějepis

  1. Vyplň test týkající se událostí v Československu po 2. světové válce.

2. Kolektivizace – utvoř “life line” života osobností v textu, zodpověz otázky. Na úkolu klidně pracuj ve skupině, nebo pod vedením dospělého.

3. Vyplň test na téma 50. a 60. léta 20. století.

Český jazyk

  1. Přečti si následující text a vyplň navazující úkoly.

2. Přečti si následující text a vyplň navazující úkoly.

ČTENÁŘSKÁ VÝZVA OPĚT PROBÍHÁ

Stejně jako v loňském školním roce probíhá mezitřídní čtenářskou soutěž o to, kdo přečte v nejvíce knih!

Poličky v naší knihovně zejí prázdnotou, proto každý žák druhého stupně přečte minimálně jednu knihu měsíčně. To znamená, že na konci června bude mít ve své poličce každý minimálně deset knih. Po přečtení knihy mi vždy nezapomeňte přinést, nebo poslat čtenářský list.

Pro inspiraci přikládám seznam doporučené literatury, kterým se můžete, ale nemusíte řídit.

Pravidla jsou jednoduchá:

  1. Čtete jakoukoli beletristickou knížku, kterou najdete doma v knihovně, (můžete číst i komiksy nebo sbírky poezie), ALE KTEROU JSTE JEŠTĚ NIKDY NEČETLI! (Do výzvy se nepočítají např. encyklopedie, nebo knížky pro děti na prvním stupni.)
  2. Jakmile knížku celou dočtete, vyplníte čtenářský list a ten mi přinesete, nebo pošlete e-mailem s předmětem Čtenářská výzva.
  3. Soutěží všichni od 6. do 9. třídy a taky já. Žáci 5. třídy se mohou zapojit dobrovolně.

Ze čtenářských listů si vytvořte složku (čtenářský deník v jiné formě, než jste zvyklí).

Pokud máte všechny knížky doma přečtené, nebo naopak nemáte v domácí knihovně takový výběr, můžete si např. na stránkách Městské knihovny v Praze zdarma stáhnout některou z e-knih, kterou můžete číst ve formátu pdf v mobilu, počítači, či tabletu.https://www.mlp.cz/cz/katalog-on-line/eknihy/

Jestliže si budete chtít stáhnout e-knihu zdarma jinde, ověřte si prosím, že je její stažení legální!

Čtenářské listy ke stažení zde, nebo k vyzvednutí ve škole.

Sdílet příspěvek:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email