Renata Husáková

renatahusakova@seznam.cz

5. tř. ČJ

Procvičuj si :https://www.umimecesky.cz/cviceni-zdvojene-hlasky

Procvičujte si 🙂

3.3.

Úkoly z online výuky : uč. str. 19/33.

Termín : 4.3.

Přečti si Tři veteráni a splň úkoly.

Termín : 5.3.

předpony s,z

Procvičujte si 🙂

předložky s,z

Procvičujte si 🙂

5.3.

Úkoly z online výuky : uč. str. 20/36 – dokončit cvičení.

Referát – vybrat si osobnost a zpracovat referát. ( uč. str. 43).

Termín : 15.3.

6. tř. ČJ

Literatura – vypracujte si, prosím, pracovní list.

Termín : 26.2.

bě,pě vě

Procvičujte si 🙂

Úkol z online výuky – str. 62/2 – doplnit podměty.( na 2.3.)

2.3.

Úkol z online výuky : str. 69/4 – vyhledat podměty a přísudky, u podmětu označit slovní druh.

Termín : 3.3.

4.3.

Otázky : 1. Kdo je autorem této ukázky?

2. Kdo je největším nepřítelem celé party?

3. Kdy většinou začíná válka s Habrováky?

4. Jak se jmenují všichni kluci z party?

5. Vysvětli: kebule, levolvér, natahovala moldánky, četník, soukenictví.

6. Zeptej se , co znamená “ mít trojku z mravů“.

7. Najdi si na yuotube seriál Bylo nás pět a zhlédni o prázdninách alespoň jeden díl. ( můžeš i všechny :)).

Termín : 14.3.

Úkol z online výuky : 69/4 – označit větné členy holé, rozvité a několikanásobné.

Sloh – Běžné ráno u nás – Popis dynamický, popsat ranní shon u nás doma, nezapomeneme odstavce,( úvod, stať, závěr),stránka A5,píšeme spisovně 🙂

Termín : 14.3.

6.tř. Př

odkaz na výuk. program

http://www.didakta.cz/DidaktaCZ – Setup – 1.0.0.exe

Při online vysílání si řekneme PIN.

Mlži 6. tř.

Prosím, zapište si 🙂

Otázky : 1. Larva škeble má zuby – k čemu slouží ? ( uč. str. 60).

2. Který z mlžů má zakrnělou nohu a nepohybuje se?

3. Které z mlžů si můžeme dát jako pochoutku ?

4. Perlotvorky se dají chovat na farmách – podívej se, kde se tyto farmy nacházejí a uveď některé.

5. Zkus si vyhledat, jak se perla utváří – popiš.

Termín : 28.2.

1.3.

Zakreslete tělo sépie obecné.

Otázky : 1. Co udělá sépie, když je v ohrožení?

2. Co je fosilie?

3. Proč se dává andulkám sépiová kost?

4. Zpracuj si úkoly str. 62/ 1.,4.,5.

5. Prohlédni na youtube – krakatice, chobotnice:)

Termín : 5.3.

Dobrovolný úkol 🙂

7. tř.

5.1.

Ptáci

uč. str. 34

Lidi vždy fascinovali ptáci, záviděli jim jejich křídla a toužili létat tak, jako oni. Už kdysi Leonardo da Vinci se pokoušel sestrojit stroj na létání…( zjisti si)

odkaz na výuk. program

http://www.didakta.cz/DidaktaCZ – Setup – 1.0.0.exe

9.2.

Termín : 17.2.

Ukázka ptačích budek, příspěvek od T.Š. 🙂

Fotopříspěvek P.K. 🙂

Příspěvek od J.S. 🙂

18.2.

Úkoly z online výuky – opakovat si učivo od Dravců.

Otázky : 1. Vysvětli, čemu se říká holubí mléko.

2. Kdoi je parazit?

3. Popiš, co je hnízdní parazitizmu s u kukačky obecné.

4. Uveď nějaké písničky, kde se vyskytuje název nějakého ptáka.

5. Co znamená, když s řekne “ vrána k vráně sedá“?

6. Je havran samec od vrány?

7. Doplň : “ krade jako ……“.

Termín : 23.2.

21.2.

Prosím, zapište si.

Chválím ty, co již odpověděli na otázky z učebny :))

Andulky 🙂

Otázky : 1. Ledňáčkovi se také říká rybařík – najdi, který spisovatel napsal knížku o ledňáčcích.

2. Jak dlouhé skolky dělá pštros?

3. Tak jako létá kolibřík, létá i motýl – dohledej, který to je.

4. Jakou hmotnost může mít vejce pštrosa, nandu a emu?

5. Zjisti, jak se nazývá náš nejmenší pták.

6. Zjisti, jaký je náš největší pták?

7. Dohledej, kam se obrátit, když najdete poraněného obratlovce. ( viz str,59)

Termín : 3.3.

26.2.

divoké husy
špaček

Divoké husy, špaček 🙂

28.2.

pštros

Malá pštrosáčata 🙂

dospělí pštrosi

1.3.

volavka
špaček, vrabci
špačci

Fotopříspěvky od T.Š.

4.3.

Prosím, zapište si 🙂

Zjisti název této jarní cibuloviny 🙂

Pokud se budete o prázdninách nudit, můžete si vyplnit…dobrovolný úkol 🙂

8.tř. Př

odkaz na výuk. program

http://www.didakta.cz/DidaktaCZ – Setup – 1.0.0.exe

7.2.

Otázky : 1. Jak se nazývá kostní kolagen?

2.Uveď latinský název pro kostnatění.

3. Co je okostice?

4. Na str. 57 ( za lištou) jsou 4 typy kloubů. Vyber si dva a zkus objasnit, jak pracují na základě znalostí z fyziky.

5. Už jsi měl nějakou zlomeninu? Pokud ano, popiš k čemu došlo, jak byla ošetřena a jak dlouho si se léčil. Jak se nazývá zlomenina latinsky?

6. Můžeš si vyzkoušet pokus na str. 56 ( za lištou).Pokud ano, vysvětli, k čemu došlo.

7. Zjisti si, které přípravky je dobré užívat na podporu kloubní chrupavky. C o je v nich obsaženo? ( uveď alespoň tři)

8. Jak rozumíš termínu krvetvorba?

Termín : 12.2.

14.2.

Stavba kostry člověka

Ofoťte a nalepte nebo nakreslete si do sešitu – str. 58

Kostra – tvoří oporu těla, chrání lidské orgány

tvoří ji: a)osová kostra = kostra hlavy a kostra trupu

b) kostra horní končetiny

c) kostra dolní končetiny

Kostra hlavy = a) mozková část ( 8 kostí)

b) obličejová část ( 15 kostí)

Mozková část lebky chrání mozek, kost skalní = nejtvrdší kost v těle

Opět ofoťte obrázky ze str. 59, nalepte.

Kosti si procvičujte, učte se je zpaměti. ( popř. výuk. programy na netu, nebo Didakta)

Otázky 1. Kdo je zakladatelem moderní anatomie?

2. Kolik máme v těle kostí?

3. Kolik kostí má malé dítě?

4. Operace hlavy prováděli Inkové – zjisti si, jak operace mozku prováděli? Ve které době to bylo?

5. Jak se nazývají měkká místa na hlavě novorozence ? Kdy vymizí?

6. Zkus si nahmatat přechod mezi chrupavkou a kostí nosní.

Termín : 18.2.

kostra člověka
kostra končetiny horní
kostra končetiny dolní
kostra hlavy 1
kostra člověka

Procvičte si, určujte si názvy kostí.

21.2.

Kostra trupu

  • tvoří ji páteř a hrudník
  • 33-34 obratlů
  • nosič=kývání hlavy
  • čepovec= otáčení hlavy

Ofoťte nebo překreslete str. 60 obrázek páteř a kostra hrudníku.

Páteř – obratle = 7 krčních, 12 hrudních, 5 bederních, kost křížová( 5 srostlých obratlů), kost kostrční( 4 -5 kostrčních srostlých obratlů)

Hrudník – naučit se : 12 párů žeber ( 7 pravých, 3 nepravé,2 páry volné), žebra připojena k hrudní páteři.

Páteř člověka = dvojesovitě zakřivená

str. 61 – kostra horní končetiny a dolní končetiny – opět ofotit a nalepit. Kostru končetiny tvoří vždy pletenec ( lopatkový, pánevní) a volná končetina. Naučit se jednotlivé kosti + procvičovat ( máte ofoceno viz výše)

Pánevní kost= kost kyčelní, sedací a stydká.

Otázky : 1.Vysvětli, co je lordóza a kyfóza.

2. Která poškození vzniknou z nošení tašky na jednom rameni? Jak toto napravit?

3. Co jsou menisky? Vysvětli. Kdo je mívá často poškozené?

4. Jak se napraví “ ploché nohy“

5. Co je osteoporóza ? Kdo jí trpí?

6. Zjisti, co je dna. Kdo trpěl dnou v historii? Jak jí lze předcházet?

7. Zjisti, co je ischias. Měl někdo v tvém okolí? Pokud ano, popiš.

8. Zlomenina kosti se potvrdí na rentgenu – zjisti si symbol tohoto vyšetření.

9. Str. 117 – typy zlomenin, vypiš. Přečti si, jak poskytneš někomu 1. pomoc při zlomenině.

10. Jak si pomůžeš, pokud nemáš po ruce dlahu?

Termín : 26.2.

1.3.

Svaly

Pohybová soustava – kosterní svalstvo= příčně pruhované

Svaly – bohatě zásobovány krví, protkány nervovými vlákny

Krev přivádí do svalů kyselinu mléčnou, odvádí odpadní látky

Svaly řídí centrální nervová soustava ( mozek+mícha)

Činnost můžeme ovlivnit svou vůlí.

Svalová vlákna vytvářejí snopce, na povrchu je obaluje vazivová blána= povázka

Kosterní svaly se upínají na kost šlachami

Stahem svalového vlákna vzniká pohyb.

Zdroj energie pro činnost svalu = glukóza.( v krvi)

V mozku vznikne nervové podráždění – stah se stáhne.

Svalová únava = nahromadí se odpadní látky, vyčerpá se energie

Relaxace = odbourají se odpadní látky

Nákres : stavba svalového vlákna s popisem.( str. 63)

Termín : 3.3.

4.3.

Otázky: 1. Na které polovině tělo máme mohutnějsí svaly?

2. Které svaly patří k největším?

3. Který sval je nejmenší?

4.Kčemu dojde , pokud budeme přetěžovat jeden sval?

5. Co je příčinou křeče? Zjisti si.

6. Kolik procent celkové hmotnosti tvoří svalstvo?

7.Pokud cvičíš, trémuješ, které svaly posiluješ? Jak naopak svaly uvolníš?

8. Stalo se Ti někdy, že jsi si natáhnul nebo jinak poškodil sval? Jak to vypadalo?

9. Který sval je nejdelší?

10. Vyhledej si různé posilovače svalů + různé přístroje, vyfoť, pošli. ( 3 typy).

Termín: 7.3.

4.3.

Zopakujte si 🙂

Procvičte si 🙂

9.tř. Př

13.1.

odkaz na výuk. program

http://www.didakta.cz/DidaktaCZ – Setup – 1.0.0.exe

Termín : 3.2.

3.2.

Proveďte nákresy pohybů litosférických desek.

  1. Na jaké desce leží Evropa?
  2. Jakou tloušťku má zemská kůra?
  3. Co je litosféra?
  4. Vyhledej si v atlase, kde se nachází hlubokomořský příkop – jak se nazývá?
  5. Zopakuj si látku geologické vědy z online vyučování.
  6. termín : 8.2.

9.2.

Prosím, zapište si , budeme probírat 10.2.

14.2.

Otázky : 1. Kde se nachází epicentrum a kde hypocentrum zemětřesení?

2.V jaké hloubce bývá hypocentrum?

3. Podle koho je pojmenována stupnice zemětřesení. Zjisti info o tomto seizmologovi.

4. Co přesně udává tato stupnice?

5. Ve kterých státech Evropy dochází nejčastěji k zemětřesení? Jaké bývají následky?

6. Kde často dochází k otřesům půdy na území ČR?

7. Uveď tři největší zemětřesení , ke kterým došlo na světě.

8. Uveď zemětřesení, ke kterému došlo u nás v ČR v poslední době, jakou mělo sílu?

9. Která zvířata jsou citlivá na zemětřesení? Jak se chovají?

10.Co přesně zaznamenává seizmograf?

Termín : 16.2.

16.2.

Prosím, zapište si, budeme probírat 17.2.

17.2.

Otázky : 1. Uveďte nejméně pět minerálních vod, které vyvěrají na území ČR.

2.Dohledej si info o městě Pompeje a výbuchu sopky. Uveď nejméně 5 zajímavostí.

3.Vyhledej činné, spící a vyhaslé sopky ( vždy po dvou) – uveď státy. kde se nachází.

4.Jak se nazývá divadelní hra Karla Čapka, která je pojmenována po sopce Krakatau?

5. Jaká sopka vybuchla v USA v roce 1984? Jaké měla následky?

6.Komorní hůrka je nejmladší sopka u nás – zjisti si o ní info, uveď.

7. Uveď, čím mohou být sopky užitečné.

Termín : 22.2.

23.2.

Tektonické poruchy ( uč. str. 50-51)

tektonické poruchy

Prosím zakreslete do sešitu vrásu ( str. 50),pokles, zdvih a horizontální posun ( str. 51).

Otázky : 1.Uveď 3 příklady vrásového pohoří.

2. Které 2 kontinentální desky se stýkají v oblasti pohoří Himaláj ?

3. Popiš, co je vrásový přesmyk a příkrov ( viz učebnice).

4.Najdi příkopovou propadlinu v České republice.

5. Které hory v ČR mají hrásťovou stavbu?

6. Uveď 3 kerná pohoří.

7. Zjistěte, které jsou nejvyšší budovy světa a jaké je jejich zabezpečení proti posunu podloží.

8. Jaké podmínky musí být splněny, aby mohla na něm být postavena jaderní elektrárna? Proč?

Termín : 1.3.

Zkoukněte si Tektonické poruchy 🙂

3.3.

Prosím, zapište si.

Otázky : 1. Dochází k mechanickému zvětrávání v poušti? Vysvětli.

2. Jak vypadají silnice po zimním období? Objasni proč.

3.Co je eroze? Co jiovlovňuje?

4.Čím narušují povrch hornin lišejníky?

5. Kteří živočichové způsobují biologické zvětrávání? Uveď alespoň 3.

Termín : 8.3.

7. tř. VKZ

Vlivy vnějšího prostředí na zdraví

Vypiš si , co je světlo, oslunění, jak stavíme pracovní a psací stoly a jak zajistíme zrakovou pohodu ( viz body).

Odpověz na otázky na konci textu + 5. popiš, jaká všechna osvětlení máš Ty ve svém pokoji a jak je využíváš.

Termín : 5.2

5.2.

Přečtěte si text o vytápění bytu a kvalitě jeho ovzduší a zapište jednoduché zápisky.

Otázky : 1.Máte doma nějaký zvlhčovač vzduchu ?

2 Co může způsobit v bytě přílišná vlhkost vzduchu?

3. V které místnosti máte doma nejnižší teplotu, v které nejvyšší ? Zkus ji naměřit.

4. Jak se doma chráníte před velkým letním žárem?

5. Čím doma topíte, event. přitápíte?

6. Máte doma provedené zateplení domu? Jaký máte typ oken?( plastová, eurookna, klasická..)

7. Pokud rodiče kouří, kouří v bytě? Kde?

8. Máte doma čističe vzduchu? ( Proč, je někdo alergický na prach apod.?)

Termín : 11.2.

14.2.

Zapiš poznámky – hmyz v bytě, úklid bytu.

Otázky : 1.Zjisti info o mravenci faraonovi, kde se vyskytuje?

2. Zjisti info o švábech, jaké prostředí jim vyhovuje?

3. Zjisti info o molech šatních. Viděl jsi někdy, jak vypadá oblečení poničené od molů?

4. V kobercích, matracích a závěsech se mohou vyskytovat roztoči – ty pak způsobují alergie. Zjisti, co je alergie a jak jí lze předcházet.

5. Vypiš, které úkony týkající se úklidu, vykonáváš každý den.

6. Vypiš, které úkony děláš každý týden.

7. S kterými pracemi pomáháš v rámci úklidu vaší domácnosti?

8. Znáš někoho, kdo má astma, sennou rýmu? Popiš, jak se projevuje.

9. Uveď 3 přípravky na úklid domácnosti.

10. Při alergologickém vyšetření se zjišťuje, jestli chováte nějaké domácí zvíře. Víš, proč?

Termín: 18. 2.

19.2.

Přečti si téma Voda pro domácnost – zapiš stručný zápis do sešitu

Otázky : 1. Zkus sledovat spotřebu vody během jednoho dne u vás doma. Zkus odhadnout, kolik vody jste všichni ten den spotřebovali. ( mytí, splachování, mytí nádobí, voda na vaření…)

2.Vymysli alespoň tři způsoby, jak byste mohli doma vodou šetřit.

3.Z jakého zdroje používáte doma vodu?

4. Pokud používáte studniční vodu, zeptej se rodičů, jak se musí kontrolovat a které limity se u ní hlídají.

5. Prohlédni si na netu, jak vypadají filtry na pitnou vodu.

6.Pijete doma balenou pitnou vodu? Pokud ano, zjisti kolik stojí jedna lahev. Kolik lahví asi vypije vaše domácnost za týden – prozkoumej.

Termín : 25.2.

8. tř. VKZ

Zdraví

Přečti si a zapiš si, co znamená pro Tebe být zdravý.

Přečti si, zapiš definici, co je tělesné zdraví a důležité faktory. Odpověz na otázky 1 – 5. ( č.1,3 a 5 podrobněji ).

Termín : 5.2.

5.2.

Zapiš si poznámky z textu o duševním zdraví.

Otázky : 1.Vyhledej a uveď nějaká tři antistresová cvičení.

2. Co je distres a eustres?

3. Vyzkoušej si sám nějakou antistresovou sestavu a popiš své pocity při cvičení.

4. Základem duševní pohody je mimo jiné překonávání negativního smýšlení. Jak a čím se o to snažíš Ty?

5. Kdo je autorem knihy Léčivá moc smíchu? Kolik způsobů rozzáření nálady zde uvádí?

6. Smích je nejlepší medicína – zkus vysvětlit toto pořekadlo po svém.

7. Co myslíš, je smích nakažlivý? Znáš někoho, kdo umí nakazit smíchem i ostatní?

Termín : 11.2.

14.2.

Zapiš poznámky – sociální zdraví.

Otázky :1. Zjisti si info o skautingu, zapiš několik zásad.

2. Uveď příklady špatné společnosti- v čem např. může mladistvého kazit?

3. Odpověz na otázky z ofoceného listu.

4. Zjisti, co je canisterapie.

5. Zjisti, co je hipoterapie.

6.Jak by se dalo v současné době pomáhat lidem s duševními problémy?

7. Vysvětli, co jsou kontaktní hry, uveď některou. ( tábor, soustředění..)

Termín : 18.2.

19.2.

Přečti si text o duchovním zdraví, proveď zápisky.

Otázky : 1. Vysvětli, co je humanizmus.

2. Vysvětli , kdo je filantrop. Zníš někoho takového ve svém okolí?

3.Jak bys vysvětlil kamarádovi, aby byl vůči ostatním více tolerantní? V čem například?

4. Jsi Ty sám tolerantní k druhým?( pokud někdo má jiné záliby, jiné idoly, jiné zvyky, je věřící apod.)

5. Je něco, co jednoznačně ve společnosti odsuzuješ, a tudíž toto netoleruješ?

6. V poslední době stále častěji slyšíme, že máme “ myslet pozitivně“. Co si pod tímto představuješ?

7. Pro zlepšení kvality duševního zdraví mají význam velmi staré techniky, např. jóga ( vyzkoušíme si v dubnu). Zkus zjistit několik informací o této technice :).

Termín : 25.2.

Sdílet příspěvek:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email