Petra Heflerová

ČTENÁŘSKÁ VÝZVA STÁLE PROBÍHÁ

Od 1. listopadu vyhlašuji mezitřídní čtenářskou soutěž o to, kdo přečte v době lockdownu nejvíce knih!

Poličky v naší knihovně zejí prázdnotou, proto ve 2. pololetí každý žák druhého stupně přečte minimálně jednu knihu měsíčně. To znamená, že na konci června bude mít ve své poličce každý minimálně pět knih. Po přečtení knihy mi vždy nezapomeňte poslat čtenářský list.

Pro inspiraci přikládám seznam doporučené literatury, kterým se můžete, ale nemusíte řídit.

Pravidla jsou jednoduchá:

  1. Čtete jakoukoli beletristickou knížku, kterou najdete doma v knihovně, (můžete číst i komiksy nebo sbírky poezie), ALE KTEROU JSTE JEŠTĚ NIKDY NEČETLI! (Do výzvy se nepočítají např. encyklopedie, nebo knížky pro děti na prvním stupni.)
  2. Jakmile knížku celou dočtete, vyplníte čtenářský list (Jsou pojmenované pro první přečtenou knihu, pro druhou přečtenou knihu atd.) a ten mi pošlete s předmětem Čtenářská výzva. Já povedu výsledkovou listinu.
  3. Soutěží všichni od 6. do 9. třídy a taky já. Žáci 5. třídy se mohou zapojit dobrovolně.
  4. Až se vrátíme do školy, vyhlásím výsledky a předám odměnu prvním třem největším čtenářům.

Pokud nemáte možnost si čtenářské listy vytisknout, můžete si ho obkreslit, nebo mi napsat – nechám vám je k vyzvednutí ve škole. Ze čtenářských listů si vytvořte složku (čtenářský deník v jiné formě, než jste zvyklí).

Pokud máte všechny knížky doma přečtené, nebo naopak nemáte v domácí knihovně takový výběr, můžete si např. na stránkách Městské knihovny v Praze zdarma stáhnout některou z e-knih, kterou můžete číst ve formátu pdf v mobilu, počítači, či tabletu.https://www.mlp.cz/cz/katalog-on-line/eknihy/

Jestliže si budete chtít stáhnout e-knihu zdarma jinde, ověřte si prosím, že je její stažení legální!

Pokud jste se přihlásili do Google Classroom, veškeré zadané úkoly si najděte a odevzdejte tam. Zde jsou úkoly zadané pro ty, kdo se do Classroom nemůžou připojit.

6. TŘÍDA – LITERATURA ČESKÝ JAZYK

Duben

RECITAČNÍ ODPOLEDNE

V pondělí 26. dubna se od 14:00 bude konat online recitační odpoledne 2. stupně. 

Každý žák 2. stupně si proto vybere básničku, kterou chce ostatním zarecitovat. 

Jedinými kritérii pro výběr básně jsou její délka (pro 6. a 7. třídu minimálně čtyři sloky/16 veršů, pro 8. a 9. třídu minimálně 6 slok/24 veršů) a vhodnost/přiměřenost (osmák např. nebude recitovat básničku o sluníčku, kterou se naučil už ve školce).

Každý mi svoji vybranou báseň pošle do středy 14. dubna na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz

Kdo pro sebe nenajde vhodnou báseň, nebo nebude vůbec vědět, co by chtěl recitovat, napíše mi také a společně nějakou vybereme.

Můžete recitovat svoji oblíbenou báseň, nebo si ji najít v čítance,  domácí knihovně, nebo na internetu…

Kde na internetu hledat?

Např. ve volně dostupných sbírkách poezie:

https://search.mlp.cz/cz/davka/e-knihy_volne_ke_stazeni/#/c_s_ol=espQCId-eq:e-knihy_volne_ke_stazeni-amp:navigation-eq:%2Bngeneric2%3A%5E%22Poezie%20pro%20dosp%C4%9Bl%C3%A9%20%C4%8Dten%C3%A1%C5%99e%2C%20ml%C3%A1de%C5%BE%20a%20star%C5%A1%C3%AD%20d%C4%9Bti%20v%20%C4%8De%C5%A1tin%C4%9B%22%24n%24-amp:offset-eq:48

Pokud máte rádi současné autory, hledejte třeba tady:
https://www.nedelnichvilkapoezie.cz/#/page/1

Po zaregistrování do České elektronické knihovny můžete vybírat i tam:
http://ceska-poezie.cz/cek/

Březen

V březnu bude vaším úkolem napsat vlastní báseň. Ale nebojte se, půjdeme na to postupně. Celý úkol je rozdělený do čtyř fází, které můžete zpracovávat postupně, nebo v jeden den najednou, záleží na vás. Pracovní listy, které jsou ke každé fázi zpracování úkolu přiložené si můžete, ale nemusíte tisknout. Jejich úkolem je vás provést plněním celého úkolu. Vše můžete zapisovat i do sešitu.

Pokud budete potřebovat pomoc, obraťte se na mě.

Termín odevzdání je pondělí 22. března v 10:00 na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz

  1. Vaším prvním úkolem je vydat se na procházku do přírody (pokud to nepůjde, podívejte se třeba z okna do zahrady…) S sebou vezměte list papíru a mobil, nebo fotoaparát, pokud ho máte. Najděte si místo, které vás něčím zaujme. Pokud máte mobil, nebo foťák, můžete si dané místo i vyfotografovat. (Jestli nemáte možnost si místo vyfotit, „vyfoťte“ si ho očima, nebo nakreslete). Poté vyplňte následující pracovní list (1)

2. Po návratu domů si stáhněte pracovní list (2) a do japonských znaků na něm zaznamenejte do každého znaku tři stručné myšlenky z úkolu č. 5 na pracovním listu 1. (Pokud si je nemůžete vytisknout, obkreslete si je, ať do nich můžete zapisovat).

3. Na pracovním listu (3) si přečtěte báseň tzv. haiku a na základě jejího přečtení vyplňte úkol ve cvičení 8.

4. Posledním krokem je napsat vlastního haiku. Z předchozího úkolu už víte, jak má vypadat. Vraťte se k obrázku přírody, který jste si vyfotili na začátku a ke třem myšlenkám, které jste zaznamenali do japonských znaků. Z nich vytvořte vlastní haiku. Můžete využít pracovní list (4).

6. TŘÍDA – DĚJEPIS

Duben

Úkol na čtvrteční hodinu (8. 4.)

Přečtěte si pověst o Prométheovi na přiložených obrázcích (jsou seřazeny postupně). Vaším úkolem je zapsat si jména bohů a bohyň, kteří v pověsti vystupují. Poznamenejte si i to, jak jsou charakterizováni. Připravte si také odpověď na otázku, kdo to byl Prométheus.

Úkol mi neposílejte, ale připravte si jej na čtvrteční hodinu, kde s ním budeme pracovat.

Prométheus 1
Prométheus 2
Prométheus 3
Prométheus 4
Prométheus 5

Březen

Podívejte se na video
https://www.youtube.com/watch?v=ZhgEIVA4xkQ

Na základě videa odpovězte na otázky:
1. Kdo je autorem eposů Ilias a Odyssea?
2. Jak probíhala Trojská válka?
3. Zjistěte, jak se říká jednookým obrům, kteří jsou ve videu zmíněni.
4. V čem spočívá demokracie?
5. Kdo byli Sparťané?
6. Co jste se dozvěděli o Athénách?

Odpovědi mi nemusíte posílat, ale připravte si je na čtvrteční hodinu (25. 3.), kde s nimi budeme pracovat.

7. TŘÍDA – ČESKÝ JAZYK

Květen Termín odevzdání pátek 14. 5.

Zopakujte si, co už víte o tom, jak vypadá charakteristika. Poté si ještě přečtěte text na této stránce https://www.icestina.cz/charakteristika/ a podle osnovy, která je tam uvedená, napište charakteristiku vaší oblíbené seriálové postavy.

Duben

Charakteristika Termín odevzdání: 23. 4. v 18:00

Na dvou přiložených pracovních listech vyplňte úkoly 1 – 6. Nejsnazší budete mít otevřít si obrázek v programu Malování a vyplňovat pomocí textového pole. Pak vyplněný obrázek uložíte a odevzdáte.

William Shakespeare: Romeo a Julie Termín odevzdání: 19. 4. v 18:00

Přečtěte si text v příloze a popište, v čem se text liší od textů, které obvykle čteme, nebo od textů v knížkách, které čtete sami.

RECITAČNÍ ODPOLEDNE

V pondělí 26. dubna se od 14:00 bude konat online recitační odpoledne 2. stupně. 

Každý žák 2. stupně si proto vybere básničku, kterou chce ostatním zarecitovat. 

Jedinými kritérii pro výběr básně jsou její délka (pro 6. a 7. třídu minimálně čtyři sloky/16 veršů, pro 8. a 9. třídu minimálně 6 slok/24 veršů) a vhodnost/přiměřenost (osmák např. nebude recitovat básničku o sluníčku, kterou se naučil už ve školce).

Každý mi svoji vybranou báseň pošle do středy 14. dubna na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz

Kdo pro sebe nenajde vhodnou báseň, nebo nebude vůbec vědět, co by chtěl recitovat, napíše mi také a společně nějakou vybereme.

Můžete recitovat svoji oblíbenou báseň, nebo si ji najít v čítance,  domácí knihovně, nebo na internetu…

Kde na internetu hledat?

Např. ve volně dostupných sbírkách poezie:

https://search.mlp.cz/cz/davka/e-knihy_volne_ke_stazeni/#/c_s_ol=espQCId-eq:e-knihy_volne_ke_stazeni-amp:navigation-eq:%2Bngeneric2%3A%5E%22Poezie%20pro%20dosp%C4%9Bl%C3%A9%20%C4%8Dten%C3%A1%C5%99e%2C%20ml%C3%A1de%C5%BE%20a%20star%C5%A1%C3%AD%20d%C4%9Bti%20v%20%C4%8De%C5%A1tin%C4%9B%22%24n%24-amp:offset-eq:48

Pokud máte rádi současné autory, hledejte třeba tady:
https://www.nedelnichvilkapoezie.cz/#/page/1

Po zaregistrování do České elektronické knihovny můžete vybírat i tam:
http://ceska-poezie.cz/cek/

Březen

do 30. 3. (16:00)

Přečtěte si ukázku z knížky Malý princ, jejímž autorem je Antoine de Saint-Exupéry. (Obrázky jsou seřazeny postupně 1 – 9.)

Pošlete mi odpovědi na následující otázky:

  1. Proč chlapce napadlo nakreslit hroznýše, jak zažívá slona?
  2. Myslíš, že je to tak i ve skutečnosti, nebo si chlapec vše vymyslel?
  3. Uhodli dospělí, co je na obrázku nakresleno?
  4. Také se ti někdy stalo, že ti dospělí nerozuměli? Vzpomeneš si na takovou situaci?
  5. Čím se stal autor Malého prince v dospělosti?
  6. Co se mu stalo na Sahaře? Kdo se mu zjevil na Sahaře, když mu bylo nejhůř?
  7. Proč se malému princi nelíbili beránci, které mu autor nakreslil? Líbil se mu beránek nakreslený v bedýnce?
    8.Zamysli se a napiš odkud asi malý princ přišel?
  8. Jak rozumíš této větě: „Když stojíme před příliš velkou záhadou, neodvážíme se neuposlechnout.“?

do 24. 3.

V přiloženém dokumentu si přečtěte ukázku z knihy Bílý tesák Jacka Londona (jedná se o začátek první kapitoly) a odpovězte na otázky pod textem. Kdo nejste v Google Classroom, své odpovědi mi pošlete na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz do středy 24. března.

7. TŘÍDA – DĚJEPIS

Květen termín odevzdání pátek 14. 5.

Podívejte se na dvě části pořadu o Aztécích https://www.youtube.com/watch?v=dAEorIIvGr8 a https://www.youtube.com/watch?v=VJ0jBS7wmGs

Zapište si, co se o Aztécích a jejich říši z videa dozvíte.

Duben

Český stát za Jagellonců Termín odevzdání 22. 4. (do páteční online hodiny)

Přečtěte si text o vládě Jagellonců v Čechách v přiloženém souboru.

Během čtení (nejlépe formou Vložení – Komentář; pokud komentář neumíte vložit, můžete do textu psát značky jinou barvou):

  • √ Fajfkou označte informace, které jsou pro vás známé.
  • − Minusem označte informace, které jsou v rozporu s tím, co víte.
  • + Plusem označte informace, které jsou pro vás nové.
  • ? Otazníkem označte informace, kterým nerozumíte nebo o nich chcete vědět více.

Poté si text projdete znovu. Informace označené fajfkou a plusem si vypište. Informace označené minusem a otazníkem si ověřte, případně o nich dohledejte další podrobnosti.

Odevzdejte mi zpátky dokument s textem doplněný o vaše komentáře (√, −, +, ?), informace, které jste si vypsali, i informace, které jste ověřili (chci znát i zdroj!).

Celý článek v původním formátu najdete také tady (já jsem do dokumentu vyškrtala pasáže, které nepotřebujete znát).
https://www.dejepis.com/ucebnice/cesky-stat-za-jagelloncu/

Březen 23. 3.

Krátký test na zopakování učiva o Janu Husovi.

Pauzu mezi češtinou a němčinou dnes prosím využijte k jeho vyplnění. Máte půl hodiny času na jeho odevzdání – nezapomeňte vyplnit svůj e-mail.

Pozvánku k vyplnění testu máte v mailu.

8. TŘÍDA – Čj, D, Ov

Úkoly jsou zadané v Google Classroom, tam je i odevzdávejte. V případě jakýchkoli nejasností využijte stream kurzu, nebo mi napište e-mail.

9. TŘÍDA – Čj, D, Ov

Úkoly jsou zadané v Google Classroom, tam je i odevzdávejte. V případě jakýchkoli nejasností využijte stream kurzu, nebo mi napište e-mail.

Sdílet příspěvek:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email