Petra Heflerová

ČTENÁŘSKÁ VÝZVA STÁLE PROBÍHÁ

Od 1. listopadu vyhlašuji mezitřídní čtenářskou soutěž o to, kdo přečte v době lockdownu nejvíce knih!

Poličky v naší knihovně zejí prázdnotou, proto ve 2. pololetí každý žák druhého stupně přečte minimálně jednu knihu měsíčně. To znamená, že na konci června bude mít ve své poličce každý minimálně pět knih. Po přečtení knihy mi vždy nezapomeňte poslat čtenářský list.

Pro inspiraci přikládám seznam doporučené literatury, kterým se můžete, ale nemusíte řídit.

Pravidla jsou jednoduchá:

  1. Čtete jakoukoli beletristickou knížku, kterou najdete doma v knihovně, (můžete číst i komiksy nebo sbírky poezie), ALE KTEROU JSTE JEŠTĚ NIKDY NEČETLI! (Do výzvy se nepočítají např. encyklopedie, nebo knížky pro děti na prvním stupni.)
  2. Jakmile knížku celou dočtete, vyplníte čtenářský list (Jsou pojmenované pro první přečtenou knihu, pro druhou přečtenou knihu atd.) a ten mi pošlete s předmětem Čtenářská výzva. Já povedu výsledkovou listinu.
  3. Soutěží všichni od 6. do 9. třídy a taky já. Žáci 5. třídy se mohou zapojit dobrovolně.
  4. Až se vrátíme do školy, vyhlásím výsledky a předám odměnu prvním třem největším čtenářům.

Pokud nemáte možnost si čtenářské listy vytisknout, můžete si ho obkreslit, nebo mi napsat – nechám vám je k vyzvednutí ve škole. Ze čtenářských listů si vytvořte složku (čtenářský deník v jiné formě, než jste zvyklí).

Pokud máte všechny knížky doma přečtené, nebo naopak nemáte v domácí knihovně takový výběr, můžete si např. na stránkách Městské knihovny v Praze zdarma stáhnout některou z e-knih, kterou můžete číst ve formátu pdf v mobilu, počítači, či tabletu.https://www.mlp.cz/cz/katalog-on-line/eknihy/

Jestliže si budete chtít stáhnout e-knihu zdarma jinde, ověřte si prosím, že je její stažení legální!

Pokud jste se přihlásili do Google Classroom, veškeré zadané úkoly si najděte a odevzdejte tam. Zde jsou úkoly zadané pro ty, kdo se do Classroom nemůžou připojit.

5. TŘÍDA – VLASTIVĚDA

Týden od 15. do 19. února

Přečtěte si kapitolu 15 v učebnici na stranách 46 – 48 a do sešitu si zapište odpovědi na otázky 1 – 9 na straně 48.

Na online hodině všechno ještě zopakujeme a doplníme příslušná cvičení v pracovním sešitě.

Týden od 1. do 5. února

Přečtěte si v učebnici na s. 43 – 44 kapitolu o průběhu 2. světové války a osvobození. Pak v pracovním sešitě vyplňte cvičení 2 a 4 na straně 16.

Týden od 25. do 29. ledna

Přečtěte si v učebnici strany 41 – 42 (pokračujte tam, kde jsme skončili na online hodině), zapište si so sešitu odpovědi na otázky na konci kapitoly a doplňte poslední cvičení v pracovním sešitě (osobnosti), které nám zbývá.

Dobrovolný úkol: Pokud budete chtít, podívejte se postupně i na tato videa českého lva, tentokrát si zapište cokoli, co vám v nich nebude jasné a budete se mě na to chtít doptat.

Průmysl: https://www.youtube.com/watch?v=opx0ow6YUOg&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=96
Kultura: https://www.youtube.com/watch?v=80ImRC2ZW8E&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=97
Hospodářská krize: https://www.youtube.com/watch?v=Z_4ygw2Ll24&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=98
Mnichov: https://www.youtube.com/watch?v=wj7lXMDDCtw&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=99

6. TŘÍDA – LITERATURA ČESKÝ JAZYK

Březen

V březnu bude vaším úkolem napsat vlastní báseň. Ale nebojte se, půjdeme na to postupně. Celý úkol je rozdělený do čtyř fází, které můžete zpracovávat postupně, nebo v jeden den najednou, záleží na vás. Pracovní listy, které jsou ke každé fázi zpracování úkolu přiložené si můžete, ale nemusíte tisknout. Jejich úkolem je vás provést plněním celého úkolu. Vše můžete zapisovat i do sešitu.

Pokud budete potřebovat pomoc, obraťte se na mě.

Termín odevzdání je pondělí 22. března v 10:00 na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz

  1. Vaším prvním úkolem je vydat se na procházku do přírody (pokud to nepůjde, podívejte se třeba z okna do zahrady…) S sebou vezměte list papíru a mobil, nebo fotoaparát, pokud ho máte. Najděte si místo, které vás něčím zaujme. Pokud máte mobil, nebo foťák, můžete si dané místo i vyfotografovat. (Jestli nemáte možnost si místo vyfotit, „vyfoťte“ si ho očima, nebo nakreslete). Poté vyplňte následující pracovní list (1)

2. Po návratu domů si stáhněte pracovní list (2) a do japonských znaků na něm zaznamenejte do každého znaku tři stručné myšlenky z úkolu č. 5 na pracovním listu 1. (Pokud si je nemůžete vytisknout, obkreslete si je, ať do nich můžete zapisovat).

3. Na pracovním listu (3) si přečtěte báseň tzv. haiku a na základě jejího přečtení vyplňte úkol ve cvičení 8.

4. Posledním krokem je napsat vlastního haiku. Z předchozího úkolu už víte, jak má vypadat. Vraťte se k obrázku přírody, který jste si vyfotili na začátku a ke třem myšlenkám, které jste zaznamenali do japonských znaků. Z nich vytvořte vlastní haiku. Můžete využít pracovní list (4).

Týden od 8. do 12. února

Ze všeho nejdříve se zamyslete nad tím, co to znamená „být divný“ a zapište si to do sešitu, můžete namalovat i obrázek. Teprve potom se pusťte dál.

Až to budete mít, přečtěte si ukázku z knihy Petry Soukupové Klub divných dětí. Kapitola, ze které je ukázka, se jmenuje Mila a je z úplného začátku knihy. Mila je vypravěčem téhle ukázky.

Po přečtení ukázky odpovězte na otázky a odpovědi (i s úvodním zamyšlením) mi pošlete na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz do konce týdne.

Proč si Mila přijde divná?

Jak se její divnost navenek projevuje? (Tzn. Jak ji vidí ostatní?)

V čem podle Mily její divnost spočívá?

Proč nazývá paní, kterou potkala před obchodem „bábou“?

Týden od 25. ledna do 29. ledna

Přečtěte si ukázku z druhého dílu Prašiny – Černého merkuritu a písemně odpovězte na otázky pod textem. (Můžete si text stáhnout a odpovědi zapsat přímo ve Wordu.)

Odpovědi odešlete na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz do pátku 29. 1. (12:00).

6. TŘÍDA – DĚJEPIS

Týden od 1. února do 5. února

Napíšeme si dnes malý test na zopakování. Odpovídejte rozvitě a vlastními slovy.

  1. Jaký je rozdíl mezi písmem, kterým psali ve starověkém Egyptě, a písmem, kterým psali v Mezopotámii?
  2. Jaký je rozdíl mezi pyramidou a zikkuratem?
  3. Co ti na vývoji v Egyptě a Mezopotámii přijde podobné?

Odpovědi mi pošlete na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz do dnešních 9:00.

Čtvrtek

Podívejte se na video o starověcích Izraelitech https://www.youtube.com/watch?v=fQ3GJWHY0yc&list=PLvruh39DcYOJnzftz7bZRetkRuwFbbpHv&index=14

Zapište si do sešitu, co jste se o Izrareli a Izraelitech dozvěděli.

Týden od 25. ledna do 29. ledna

Pro připomenutí si pusťte video, na které jsme se dívali minulý týden https://www.youtube.com/watch?v=hM9z9DGtBIc

Poté se podívejte na jeho pokračování https://www.youtube.com/watch?v=GOpX53zahF8 a odpovězte na otázky:

Co je to Chamurapiho zákoník?
Co to znamená „oko za oko, zub za zub“?
Co jste se dozvěděli o Babylonu?
Co jste se dozvěděli o náboženství Babyloňanů?
Co věděli Babyloňané o astronomii?

Ti, kdo jsou v Google Classroom, najdou úkol i tam, tam ho i odevzdejte.

Ti, kdo v Google Classroom nejsou, úkol odevzdají na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz do středy 27. ledna (20:00).

7. TŘÍDA – ČESKÝ JAZYK

Týden od 1. února do 5. února

Vyberte si jednu obojetnou souhlásku a napište příběh, ve kterém využijete co nejvíc vyjmenovaných slov po vaší vybrané souhlásce. (Délka min. 15 vět)

Ti, kdo jsou v Google Classroom, najdou úkol i tam, tam ho i odevzdejte.

Ti, kdo v Google Classroom nejsou, úkol odevzdají na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz do úterý 2. února (12:00).

7. TŘÍDA – DĚJEPIS

Týden od 15. do 19. února

Představte si, že by v době, kdy žil Karel IV. existoval instagram. A Karel na něm má svůj profil.

V příloze najdete obrázek jednoho jeho příspěvku, u kterého ale chybí popisek.

Představte si, že vy jste Karel IV. a podle toho, co na obrázku je a co o tom zjistíte, popisek vytvořte. Můžete použít i hashtagy, pomocí kterých vystihnete to nejdůležitejší.

Abyste text mohli dopsat, otevřete si níže přiložený obrázek v programu Malování.

Úkol odevzdejte v Google Classroom, pokud tam nejste, pošlete do čtvrtka večer na heflerova@zsamspernarec.cz

Týden od 25. ledna do 29. ledna

Přečtěte si v učebnici na s. 72 -73 kapitolu o Janu Lucemburském a napište si do sešitu výtah z textu podle těchto pravidel: https://www.icestina.cz/vytah/

Ti, kdo jsou v Google Classroom, najdou úkol i tam, tam ho i odevzdejte.

Ti, kdo v Google Classroom nejsou, úkol odevzdají na e-mail heflerova@zsamspernarec.cz do pátku 29. ledna (12:00).

8. TŘÍDA – Čj, D, Ov

Úkoly jsou zadané v Google Classroom, tam je i odevzdávejte. V případě jakýchkoli nejasností využijte stream kurzu, nebo mi napište e-mail.

9. TŘÍDA – Čj, D, Ov

Úkoly jsou zadané v Google Classroom, tam je i odevzdávejte. V případě jakýchkoli nejasností využijte stream kurzu, nebo mi napište e-mail.

Sdílet příspěvek:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email