Miroslava Balínová

miroslava.balinova@seznam.cz

2. třída:

ONLINE VÝUKA:

úterý – český jazyk + matematika (11.30 – 12.30 hod.)

čtvrtek – český jazyk + matematika (11.30 – 12.30 hod.)

pátek – český jazyk + člověk a jeho svět (11.30 – 12.30 hod.)

Podrobnosti máte ve svých emailech.

PONDĚLÍ 1.3.

ČESKÝ JAZYK: Procvičování psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách. Pracovní sešit str. 74/ cv. 3. Doplň správně i, í/y, ý.

MATEMATIKA: Procvič +/- do 100. Příklady typu 50+3= nebo 38-8= . Pracuj v Minutovkách str. 26/cv. 51 a, b, c, d.

Kontrola úkolů proběhne na online hodině v úterý.

VÝTVARNÁ VÝCHOVA: Úkol na tento týden. Namaluj obrázek, který bude už trochu jarní a bude z přírody. Můžeš použít pastelky, voskovky, fixky,… Použij svou představivost nebo se nech inspirovat přiloženým videem. Obrázek mi pošli nejpozději v pátek do 17 hodin. Povedené obrázky umístím do sekce 2. třída.

ÚTERÝ 2.3. – ONLINE VÝUKA

STŘEDA 3.3.

ČESKÝ JAZYK: Tvoříme a správně píšeme krátké věty. Pracovní sešit str. 75/2. Vymysli a napiš 5 vět (tak jako včera na online hodině). Nezapomeň na velké počáteční písmeno, znaménko na konci věty a dodržuj správné tvary všech písmen. (ve čtvrtek si věty přečteme)

PSANÍ: Přepisujeme slova v písance – str.18/ jelito, piliny, doga. Každé slovo napiš dvakrát.

MATEMATIKA: Dnes si procvičíme + a – v Minutovkách str. 26/52 a, b

ČTVRTEK 4.3. – ONLINE VÝUKA

Procvič si příklady z matematiky:

https://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/plusdo100_bezb1.htm

PÁTEK 5.3. – ONLINE VÝUKA

PONDĚLÍ 22.2.

ČESKÝ JAZYK: Pracovní sešit str. 71/ cv.2 – doplň i/í nebo y/ý. V úterý zkontrolujeme při online výuce.

ČTENÍ: Čítanka str. 88 – SLŮNĚ STŮNĚ. Básničku od Jana Vodňanského si přečti. Čti nahlas, pečlivě vyslovuj. Můžeš si přečíst opakovaně. Budeme číst také v úterý na online hodině.

Image result for slůně kreslené

MATEMATIKA: Pracovní sešit str. 21/ cv. 1, 2 a 3 (3. cv. přepiš do sešitu M).

ÚTERÝ 23.2. – ONLINE VÝUKA: 11.30 – 12.30 (český jazyk + matematika)

STŘEDA 24.2.

ČESKÝ JAZYK: Písanka str. 18/ opis psacích slov (chyba – tóny), slovo si přečti, obtáhni a opiš (stačí jednou).

MATEMATIKA: Minutovky str. 25/ cv. 50 a, b – pracovní sešit str. 21/ cv. 6

ZŠ Školní 226 Kaplice

ČTVRTEK 25.2. ONLINE VÝUKA – ČJ + M

Domácí úkol:

Dočti si příběh v čítance str. 90 – 91.

Nezapomeň poslat kontrolní úkol z ČJ 74/1 (do pátku 26.2.)

PÁTEK 26.2. ONLINE VÝUKA – ČJ + ČAJS

4. třída: VLASTIVĚDA Poznáváme naši vlast

22.2. – 26.2. 2021: Orientace na mapě (okolí bydliště), měření vzdáleností

Tento týden budeme pracovat s přílohovou mapou z učebnice. Nejprve se podíváme, jaké má měřítko – 1:1 000 000. To znamená, že 1 cm na mapě je 10 km. Jestliže tedy naměřím vzdálenost z bodu A do bodu B 7 cm, ve skutečnosti je to 70 km.

5. kontrolní úkol: Pracovní sešit str. 12/ cv. 7 (pošli opět do pátku 26.2. 17 hodin)

Celý úkol se týká Plzeňského kraje. Používej také mapy na internetu, doporučuji např. turistické mapy na SEZNAMU. Pokud máte doma mapu Plzeňska v papírové formě, určitě se do ní také podívej. Zjisti, jaké má měřítko.

Pro ty, kteří rádi cestují, přikládám odkaz.

https://www.kudyznudy.cz/

15.2 – 19.2. 2021: Mapa, mapové značky, orientace na mapě

Image result for směrová růžice

Minulý týden jste se naučili používat měřítko mapy. Tento týden se zaměříme na čtení v mapách. Přikládám otázky, na které bys měl/a umět odpovědět, ale nejprve si projdi přiloženou prezentaci (nebo v učebnici str. 17 – 18):

  1. K čemu slouží mapové značky (legenda)?
  2. Co znamenají barvy na mapě?
  3. Jak jsou v mapě označeny obce (malé i velké)?
  4. Co je směrová růžice a kde je na mapě sever?
  5. Jak můžeme určit světové strany?
  6. Můžeme určit (přibližně) světové strany pomocí přírodních úkazů? Jak?

Prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/2422207/

4. kontrolní úkol: Doplň značky v pracovním sešitě str. 12/ cv. 6 – pošli ofocené do pátku 19.2.

8.2. – 12.2. 2021: Mapy, plány, měřítko

Image result for mapy a plány 4. třída

1.MAPY A PLÁNY

Již v dobách dávno minulých se lidé snažili zakreslit známou krajinu. Od prvních nákresů se kresba stále zdokonalovala. Jedním z prvních značek byla šipka – znázornění šípu. Od náčrtků na skalních stěnách jsme se dostali až k mapám, které známe dnes. Používáme mapy tištěné na papíru i mapy digitální. Dnes si o mapách řekneme něco více. Podívej se na přiloženou prezentaci (kdo bude mít problém se spuštěním, přečte si v učebnici na str. 15).

http://slideplayer.cz/slide/2986136/

Pracovní sešit str. 11/ cv. 1 – doplň neúplné věty.

2.MĚŘÍTKO MAPY

Každá mapa je zmenšeným obrazem krajiny. Kolikrát je zmenšená udává měřítko mapy. Podívej se na přiložené video.

Pracovní sešit str. 11/ cv. 2. Pokud ti převody nepůjdou, podívej se ještě jednou na video. V případě, že stále nevíš, tak mi napiš.

1.2. – 5.2. 2021: STÁTNÍ SVÁTKY ČR

Víš, co znamenají státní svátky? Co si v tyto významné dny připomínáme? Prostuduj si následující informace a podívej se na přiložená krátká videa. Do sešitu vlastivědy si napiš nadpis: Státní svátky ČR a vypiš si si základní poznámky – zvýrazněné tučně.

Kontrolní úkol tento týden nezadávám.

Státní svátek je den, který je spojený s historií státu. Připomínáme si významnou událost, která zasáhla do dějin naší země. Česká republika má takových svátků sedm.

1.leden – Den vzniku České republiky (1993) , vznikla po rozdělení Československa

8.květen – Den osvobození, konec 2.světové války (1945), porážka fašistického Německa a jeho spojenců

Fotogalerie: Snímek Slávy Vaneše z osvobození Plzně americkou armádou.
Osvobození Plzně americkou armádou

5.červenec – Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, příchod Cyrila a Metoděje (863), přinesli písmo a jazyk, kterému lidé rozuměli. Připomeň si jejich příběh v přiloženém videu.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/208552116230010-velka-morava/

6.červenec – Den upálení Jana Husa (1415)

Jan Hus — Lidé — Česká televize
Jan Hus

28.září – Den české státnosti, smrt svatého Václava (935)

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/208552116230013-svaty-vaclav/

28.října – Den vzniku samostatného Československa (1918) – Československo vzniklo 28. října 1918 jako jeden z nástupnických států Rakouska-Uherska.

VY_32_INOVACE_006_Vznik Československa Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno. - ppt stáhnout
Muži 28. října

17.listopadu – Den boje za svobodu a demokracii

V tento den si připomínáme dvě události. Psal se rok 1939 – počátek 2. světové války a obsazení naší země Německem. Při demonstraci studentů byl smrtelně postřelen Jan Opletal. České vysoké školy byly zavřeny, začalo zatýkání, popravy.

Jan Opletal - Město Litovel
Jan Opletal

O padesát let později roku 1989 se Československo znovu bouří. Na Národní třídě v Praze a později v celé zemi demonstrovaly statisíce lidí proti komunistickému režimu.

Plzeň chystá oslavy 30. výročí sametové revoluce, bude spolupracovat s Post  Bellum: oficiální informační server města Plzně
Plzeň

Ostatními svátky jsou:

1. leden – Nový rok,
Velký pátek,
Velikonoční pondělí,
1. květen – Svátek práce,
24. prosinec – Štědrý den,
25. prosinec – 1. svátek vánoční,
26. prosinec – 2. svátek vánoční

25.1 – 28.1. 2021: STÁTNÍ SYMBOLY ČR

Státní symboly ČR :: Základní škola Kaznějov

Nejprve si projdi prezentaci o státních symbolech. Pokud ti prezentace nepůjde spustit, prostuduj si kapitolu v učebnici na str. 14.

https://dum.rvp.cz/materialy/statni-symboly-ceske-republiky.html

Nyní si doplň v pracovním sešitě str.9/ cvičení 4. (nápověda: symboly, barvy, vlajka, pečeť, hymna, znak, vlajka).

V přiloženém videu se dozvíš více o naší státní hymně.

https://edu.ceskatelevize.cz/video/6343-kdyz-se-rekne-nase-zeme-hymna-do-kufriku

3. kontrolní úkol: Napiš mi do emailu jméno autora textu hymny a kde se narodil. Víš, jaká budova v Plzni nese po tomto muži jméno? Zkus zjistit a napiš mi také. Termín do 28.1. 16 hodin.

Josef Kajetán Tyl – Wikipedie

V dalším videu se dozvíš zajímavé podrobnosti o české vlajce. Proč má tři barvy, kdy a jak se vlajka vyvěšuje atd.

https://edu.ceskatelevize.cz/video/6341-kdyz-se-rekne-nase-zeme-vlajka-neni-satek

Státní symboly České republiky – Wikipedie

Teď by už měla být hračka doplnit úkoly v pracovním sešitě str. 9/ 5,6 a 7. Úkoly v pracovní sešitě nemusíš fotit a posílat, kontrola bude ve škole. Snad brzy.

18. – 22.1. 2021:

Členění území České republiky, Česká republika – demokratický stát

  1. Členění území ČR

Nejprve si přečti v učebnici na str. 6 kapitolu o členění území České republiky. Do sešitu si napiš stručné a základní zápisky:

Členění území ČR

  • 14 krajů, spravuje krajský úřad v čele s hejtmanem (zjisti a doplň jméno hejtmana/hejtmanky Plzeňského kraje)
  • malé obce spravuje obecní úřad v čele se starostou (zjisti a doplň jméno starosty ve tvé obci)
  • města spravuje městský úřad, v čele je starosta
  • velká města – statutární zajišťuje magistrát a primátor

Z pracovního sešitu vystřihni PŘÍLOHU č. 2 (str. 33) a nalep si ji také do malého sešitu.

2. ČR – demokratický stát

Podívej se na přiloženou prezentaci (po rozkliknutí odkazu prezentaci stáhni nebo si jen zobraz náhled):

https://dum.rvp.cz/materialy/ceska-republika-demokraticky-stat.html

Pokud máš problémy s odkazem, prostuduj si kapitolu v učebnici na str. 12 – 13.

Do sešitu si napiš zápisky:

ČR – demokratický stát

Vznik ČR: 1. ledna 1993

Hlavní město: Praha (sídlo prezidenta, vlády a Parlamentu)

V čele republiky stojí prezident (doplň jméno).

Chod státu řídí vláda v čele s premiérem (doplň jméno).

Parlament se skládá z Poslanecké sněmovny a Senátu.

Poslanci a senátoři projednávají a přijímají zákony.

Na dodržování zákonů dbá policie, porušení zákonů trestají soudy.

Volit své zástupce můžeme od 18 let.

Své vědomosti si můžeš prověřit ve hře RISKUJ

https://dum.rvp.cz/materialy/riskuj-nase-vlast.html

Kontrolní úkol č. 2: Napiš mi jméno starosty/starostky obce, ve které bydlíš. Úkol (jméno) pošli emailem do 21.1. 16 hodin.

11. – 15.1 2021: NAŠE VLAST – ČESKÁ REPUBLIKA

Nejprve se podívejte na přiložené video.

https://edu.ceskatelevize.cz/video/2172-staty-evropy-ceska-republika

Kontrolní úkol č. 1: Najdi, jak se jmenoval vynálezce kontaktních čoček. (Pošli mi jeho jméno do 14.1. 16 hodin).

V učebnici si přečti kapitolu Obyvatelé České republiky – str. 5 a podívej se na výukovou prezentaci.

https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/obyvatele-ceske-republiky/prezentace.html

Na základě získaných údajů doplň v pracovní sešitě str. 4/ cv. 4 a, b, c.

V pracovním sešitě si najdi Přílohu č. 1 (str. 33). Vystřihni ji a nalep do sešitu vlastivědy. Nezapomeň nalepit i názvy států.

Další náměty k procvičování:

https://skolakov.eu/

http://rysava.websnadno.cz/

http://matematika.hrou.cz

http://cestina.hrou.cz

Tělesná výchova 2. stupeň

Děvčata a chlapci, současná doba sportu moc nepřeje. Sportoviště zejí prázdnotou a některým z nás přibývají kila a fyzička jde z kopce. Pojďme s tím něco udělat! Nemůžeme sportovat společně, tak to zkusme individuálně, třeba v obýváku. Přikládám video, tak pojďme na to!

Sdílet příspěvek:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email